Studentus aicina pieteikt idejas pasaules mēroga dizaina konkursam
Starptautiskais dizaina konkurss „Electrolux Design Lab 2013” aicina dizaina studentus un 2012. gada absolventus piedalīties nākotnes dizaina risinājumu radīšanā ar mērķi atvieglot pilsētnieku ikdienu. Šoreiz konkursa tēma ir iedvesmojošā dzīve pilsētā.
Līdz šī gada 15. martam studentiem jārada sava dizaina ideja nākotnes mājsaimniecībām kādā no trim tematiskiem virzieniem – kopīgā ēst gatavošana, svaigais gaiss vai vieglā uzkopšana.
Konkursā aicināti pieteikties dizaina studenti no visas pasaules, lai ar savām dizaina idejām sacenstos par sešu mēnešu apmaksātu prakses vietu „Electrolux” starptautiskajā dizaina centrā un par naudas balvām, kuru kopējais budžets ir 11 000 eiro. Konkurss norisinās jau vienpadsmito gadu, savukārt dalībnieki no Latvijas, pārstāvot Latvijas Mākslas akadēmiju, Rīgas Dizaina un mākslas vidusskolu, Rīgas Tehnisko universitāti un citas izglītības iestādes, tajā piedalījušies pēdējos trīs gadus.
Šī gada tēmu par iedvesmojošo dzīvi pilsētā ir ietekmējusi urbanizācija. Tas nozīmē, ka līdz ar iedzīvotāju pārcelšanos no lauku teritorijām uz blīvi apdzīvotām pilsētām vienlaikus sarūk dzīves telpa un dzīvesveids jāpielāgo pieejamajai dzīvojamai platībai. Studentu piedāvātajam dizaina risinājumam jānodrošina, lai nākotnes cilvēks ir sagatavots un ekipēts ar nepieciešamo, lai pielāgotos dzīvei urbānā vidē.
Pirmo reizi konkursa dalībnieki savā dizaina idejā var izvēlēties un atspoguļot kādu no trim tematiskajiem virzieniem – kopīgā ēst gatavošana (social cooking), svaigais gaiss (natural air), vieglā uzkopšana (effortless cleaning). Tāpat 2013. gada konkursā bez tradicionālā industriālā dizaina idejām iespējams pieteikt arī produktu un pakalpojumu idejas.
„Mums ir svarīgi uz dizainu raudzīties plašāk. Mēs par vērtīgiem atzīstam visus tos dizaina risinājumus, kas spēj uzlabot cilvēka dzīvi. Tieši tāpēc pirmo reizi šogad aicinām pieteikt idejas ne tikai produktiem, bet arī pakalpojumiem, mājsaimniecības piederumiem trīs virzienos – kopīgā ēst gatavošana, svaigais gaiss, vieglā tīrīšana,” skaidro „Electrolux” galvenais dizainers Stefano Marcano (Stefano Marzano).
Konkursam jāiesniedz produkta, pakalpojuma vai mājsaimniecības piederuma dizaina idejas konceptu nākotnes mājsaimniecībai. Labākie pieteikumi tiks publicēti tiešsaistē, sniedzot iespēju gan pašiem dalībniekiem, gan ikvienam citam popularizēt pieteiktās idejas sociālajos tīklos. Šogad konkursa norise un izvērtēšana ir sadalīta vairākos posmos. Pirmajā posmā līdz 15. martam jārada dizaina idejas koncepts un skice, kas konkursa gaitā citos posmos būs jāpilnveido ar vizuālu prezentāciju un tehniskām specifikācijām. Pirmajam posmam iesniegtās idejas izvērtēs „Electrolux” profesionāļu komanda, kura izvēlēsies labākos pieteikumus un izvirzīs tos otrajam konkursa posmam, sniedzot ideju autoriem komentārus par tālāku idejas attīstīšanu.
Rudenī astoņi finālisti tiks uzaicināti uz noslēguma pasākumu, kur tiem būs jāprezentē savas idejas pasaules līmeņa dizaina ekspertu žūrijai. Eksperti darbus vērtēs pēc to atbilstības konkursa tēmai, idejas novitātes un pēc tā, vai piedāvātā ideja risinās nākotnes cilvēka vajadzības.
Pirmās vietas ieguvējam būs sešu mēnešu apmaksātas prakses vieta „Electrolux” starptautiskajā dizaina centrā un naudas balva 5000 eiro apmērā, otrās vietas ieguvējs saņems 3000 eiro naudas balvu, bet trešās vietas ieguvējs – 2000 eiro naudas balvu. Turklāt 1000 eiro naudas balvu saņems tās dizaina idejas autors, kura darbu par labāko atzīs interneta balsojumā.
Reģistrācija konkursam un ideju iesniegšana sāksies februārī. Lai pieteiktos dalībai starptautiskajā konkursā, līdz šī gada 15. martam dalībniekiem jāiesniedz savas dizaina idejas koncepta apraksts angļu valodā un idejas skice (klikšķināt šeit). Plašāka informācija atrodama konkursa Design Lab mājas lapā electrolux.com/electroluxdesignlab.
Konkursa aktualitātēm iespējams sekot arī sociālo mediju kanālos:
• Design Lab blogā: Electrolux.com/electroluxdesignlab
• Electrolux Facebook fanu lapā: Facebook.com/ElectroluxAppliances
• Twitter: Twitter.com/Electrolux
• Flickr: Flickr.com/photos/electrolux-design-lab
• Pinterest: Pinterest.com/Electrolux
• Instagram: Instagram.com/Electrolux
Par „Electrolux”
„Electrolux” ir pasaules līderis mājsaimniecības ierīču un profesionālo ierīču ražošanā. Tā izstrādājumus ik gadu iegādājas vairāk kā 40 miljoni pircēju 150 valstīs. „Electrolux” fokusējas uz inovatīvu produktu ražošanu, īpašu vērību pievēršot pārdomātam dizainam, pamatojoties uz patērētāju prasībām, lai tos novērtētu gan cilvēki savās mājās, gan profesionāļi – darbavietās. „Electrolux” produktu klāstā ietilpst ledusskapji, trauku mazgāšanas mašīnas, veļas mašīnas, plītis, kondicionieri un mazā sadzīves tehnika, piemēram, putekļu sūcēji, kas tiek pārdoti ar tādām iecienītām preču zīmēm kā „Electrolux”, „AEG”, „Eureka” un „Frigidaire”. 2011. gadā „Electrolux” ieņēmumi bija 11,30 miljardi eiro un uzņēmumā strādāja 58 000 darbinieku. Plašāka informācija: www.electrolux.lv.
Informāciju sagatavoja:
Kitija Balcare, Electrolux Latvia komunikācijas konsultante
Mob. tālr.: +371 29683396; e-pasts: kitija.balcare(abols)hauska.com">kitija.balcare(abols)hauska.com